Saturday, April 7, 2012

Kenapa Saya Pilih Dia

Assalamualaikum. Kali ini entri tidak bergambar. Sekadar luahan hati.
Tinggal sebulan lebih lg sebelum kami diijab qabul kan. Begitu cpt masa berlalu.
Terasa baru semalam saya kenal dgn dia. Terasa baru semalam dia dengan berani nya meluahkan rasa hati pada saya.
Terasa baru semalam dia melamar saya. Terasa semuanya baru sahaja berlaku dlm hidup saya.

Bagi yang mengetahui tentang kisah dan liku-liku dlm hubungan kami, hanya mereka yg faham apa yg kami lalui. Ya, mereka itu adalah emak ayah saya dan keluarga saya yang banyak memberi doa dan sokongan kepada kami sehingga kami hari ini sampai ke tahap ini, bakal menjadi suami isteri. Kenapa? Kerana terlalu byk yg kami harus tempuhi, terlalu byk halangan yg dtg kpd kami. Halangan apa? X perlu saya hurai di sini. Kerana ia sangat privasi.

Cinta itu urusan hati bukan? Dan jodoh itu pula urusan ALLAH. Usah lah kita pertikai kan. Saya tahu saya manusia paling pelik di dunia ini mungkin. Kerana apa? Krn saya telah buat keputusan utk tidak menjemput rakan-rakan sekerja saya.(kecuali org tertentu shj). Kerana apa? Ia utk kebaikan semua. Kalau anda (rakan sekerja) saya yg sedang membaca entri ini, kamu semua tahu sebab nya kenapa bukan? Dan saya juga tahu yg kamu ini mmg selalu menjenguk blog picisan ini dan sememangnya kamu tahu yg saya (yg byk kontroversi ini) bakal berkahwin xlama lg dan saya juga tahu kamu begitu sekali ingin tahu dengan lelaki manakah saya bakal berkahwin. Kamu x perlu tahu sbb kamu sememangnya sudah tahu jawapan nya sejak awal dahulu.

Ya, bakal suami saya bukan lah bergaji besar. Tapi saya cukup bangga dengan dia. Daripada kosong, dia kini mampu memiliki perniagaan nya sendiri dalam usia yg muda. Perbezaan yg ada pd kami membuatkan dia berusaha gigih untuk membuktikan pada semua yg dia boleh memberikan yg terbaik kpd saya. Saya tahu dia skrg bekerja begitu penat, seorang diri menguruskan perniagaan tanpa dibantu oleh seorang pekerja. Saya kecewa kalau ada org pertikai kan kenapa saya nak kahwini dia sedangkan saya boleh dapat org yg bekerja gaji tinggi jauh drp dia. Tidak! Bukan soal gaji yg saya utamakan. Ia nya soal hati. Soal hidup dan mati. Biarlah dia tidak bergaji besar, tapi dia punya hati yg besar. Jiwa yg besar dgn usaha nya utk memberi yg terbaik buat saya.

Ya, saya bangga dgn dia, gajinya x besar, tp dia mampu membayar kereta saya sebanyak rm700+++ sebulan, (bukan tujuan riak or menunjuk), dia mampu beli kan saya apa shj yg saya minta tanpa berkeluh kesah kerana katanya dia ingin melatih dirinya menjadi suami soleh. What more should I ask for? Kenapa masyarakat suka memandang rendah andai perempuan berkerjaya hanya mengahwini lelaki biasa? Tidak! Dia bukan biasa. Dia luar biasa bagi saya. Kerana itu lah saya pilih dia. Apa slh nya saya memilih dia? Dia bukan suami org. Dia juga bukan penagih dadah. Dan yg paling penting perkahwinan saya dan dia ini tidak langsung melanggar perintah agama.

Pls people, jgn pertikaikan urusan ALLAH. Jgn tanya kenapa saya pilih dia. Sbb bukan saya yg pilih dia. ALLAH yg pilihkan dia utk saya. Titik.

*Ya ALLAH permudahkanlah perjalanan jodoh kami, murah kan lah rezeki kami, jauhi kami drp dengki khianat manusia, rahmatilah rumah tangga yg bakal dibina serta jadikanlah kami pasangan yg kekal bercinta hingga ke syurgaMU. AMEEN*

Love
Nina Isofea

posted from Bloggeroid

2 comments:

CINTA UNTUK KITA said...

gud lak kak.. kyra doakn yg trbaik..

hmm mlut org tu, buat bodo je la kak..

Nina Isofea said...

tqvm kyra syg for the du'a...pray the best for me yep

The Most You Like It

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
This Blog is Protected. Copyright 2012 © Design By sarahhernyzar